top of page
"Sniego piramidės"

Gašerbrum II viršūnė (8035 m) / Karakorumo kalnai, Pakistanas / 2019 m.

Šių metų vasarą kartu su Natalija Zenina, alpiniste iš Latvijos, 6 savaites kopėme į 13-tą pagal aukštį pasaulio viršūnę Gašerbrumą II (8035 m). Šis kalnas stūkso Pakistano šiaurėje (ties siena su Kinija) nusidriekusiame Karakorumo kalnų masyve, kuris alpinistus vilioja net keturiais „aštuoniatūkstantininkais“ ir dar keliomis garsiomis viršūnėmis.

Kelionė iki bazinės stovyklos trunka beveik 2 savaites. Pradžioje atvykstame į Islamabadą, paskui skrendame į Skardu miestelį. Ten praleidę dar vieną dieną, išvykstame džipais iki Askolės kaimelio, nuo kurio 8 dienas einame per Baltoro ledyną iki bazės. Visą kelią mus lydi nešikai, kurie kalnų stovyklas aprūpina būtina įranga, per ledyną lydi turistus.

Bazinė stovykla įkurta ant ledyno. Nuo jos Gašerbrumo II viršūnės net nematyti, o iki pirmosios aukštuminės stovyklos einama ledokryčiu, kuris nuolat juda, keičiasi. Plyšiai prasiveria, didžiuliai ledo bokštai nugriūna, todėl per ledokrytį paprastai einame naktį, kol sniegas tvirčiausias.

Kelias per ledokrytį

Nuo pirmosios aukštuminės stovyklos kopėme kalno ketera, pakeliui įkurdami dar 2 stovyklas. Tiesa, ten daiktų nepalikdavome, nes naudojome tik vieną palapinę.

Viršūnę iš trečiosios ("šturminės") stovyklos pirmą kartą bandėme pasiekti 2019 m. liepos 18-19 dienomis, bet nesėkmingai - sutrukdė blogas oras. Antrą kartą į viršūnę susiruošėme liepos 21 d. vakare. Išėjome kartu su 2 rumunų alpinistais, tačiau jie maždaug 7500 m aukštyje nusprendė pasukti atgal, nes šlaitas neatrodė saugus. Nors buvo abejonių, mes su Nataliją tęsėme žygį aukštyn. Buvome dviese viršutinėje kalno dalyje, todėl jokios pagalbos nelaimės atveju negalėjome tikėtis. Be to, dėl aukščio kopiame labai lėtai, esu priverstas kelis kartus katėmis spardyti šlaitą, kad suformuočiau laiptelius kopimui.

S.Damulevičius 7600 m aukštyje ant Gašerbrum II viršūnės

Kai priartėjome prie viršūnės, sulaukėme siurprizo - kelias iki pačio viršaus vedė stačia kaip peilio ašmenys ketera. Vienoje jos pusėje - Kinija, kitoje - Pakistanas.

Gašerbrum II (8035 m) viršūnės ketera

Galiausiai, po 18 valandų trukusio kopimo, stovėjome ant tviskančios Gašerbrum II viršūnės. Aplinkui matėme viršūnių jūrą, tarp kurių aukščiausiai iškilusios K2 (8611 m), Gašerbrumo I (8080 m) ir Broad Piko (8051 m) viršūnės.

Tačiau džiaugtis nebuvo kada - puikiai supratome, kad viršūnė tėra pusiaukėlė, mūsų laukė ilgas ir pavojingas nusileidimas. Besileisdami navigavome pavojingais šlaitais. Užklupus tamsai Natalija įkrito į plyšį, o man, likus porai šimtų vertikalių metrų iki stovyklos, trūko nusileidimo virvė ir aš kelis metrus kritau šlaitu...

Praėjus 30 valandų po to, kai palikome savo šturminę stovyklą, grįžome atgal. Po to dar 2 dienas leidomės iki bazės, iš kurios sraigtasparniu buvau išgabentas tiesiai į ligoninę Skardu. Dėl aukščio, šalčio ir traumų susirgau plaučių uždegimu, kuris greitai galėjo virsti mirtina kalnų liga - edema... Taip baigėsi dar vienas mano sezonas aukštikalnėse.