top of page
"Nepramintais takais"

Leidžiantis nuo Lietuvos (6080 m) viršūnės / Pietvakarių Pamyras, Tadžikija / 2018 m.

Ši akimirka užfiksuota leidžiantis nauju maršrutu nuo Lietuvos (6080 m) viršūnės. Tai buvo valstybės atkūrimo šimtmečiui skirto VI-tos (aukščiausios) sudėtingumo kategorijos žygio Pietvakarių Pamyro kalnuose kulminacija.

Atokiame kalnų regione, stūksančiame Tadžikijos ir Afganistano pasienyje, 25 dienas kopėme su 30 kg sveriančiomis kuprinėmis, beveik kiekvieną naktį nakvodami vis kitoje vietoje. Žygyje įveikėme 150 km ir įkopėme į 4 viršūnes, tarp kurių - M. K. Čiurlionio (5794 m), S. Dariaus ir   S. Girėno (6020 m) bei Lietuvos (6080 m) viršūnės.

Be to, žygyje perkopėme ir 10 kalnų perėjų, iš kurių net 5 buvo pirmapraėjimai. Pirmųjų įkopėjų teise šioms perėjoms suteikėme lietuviškus pavadinimus: Ragutis (4812 m), Baltija (5040 m), Žygeivių (5212 m), Vasario 16-osios (5700 m) ir Lietuva-100 (5920 m). Pastarosios dvi perėjos įvertintos aukščiausia (3B) sudėtingumo kategorija.

Prisimindamas žygį S. Damulevičius pasakojo: „Užkopę į Lietuvos viršūnę visi sustojome ant Gedimino pilies bokštą primenančios uolos atbrailos, tvirtai susikibome per pečius ir šešių kilometrų aukštyje sugiedojome „Tautišką giesmę”. Kas kaip galėjo, kokį balsą turėjo, bet be galo nuoširdžiai. Tuomet mane apėmė nenusakomas vienybės ir pasididžiavimo jausmas... Šis jausmas atmintyje išliks žymiai ilgiau, nei žadą atimantys kalnų peizažai ar žygyje patirti sunkumai.”

Komanda ant Lietuvos (6080 m) viršūnės bando atkartoti 1989 m. žygio fotografiją

Lietuvos alpinizmo ir kalnų turizmo čempionate šis žygis įvertintas pirmąja vieta kalnų žygių klasėje bei specialia nominacija „Lietuvos šimtmečio projektas“. Žygis taip pat pelnė pirmąją vietą Pasaulio sportinio turizmo čempionate.

Žygio dalyviai: Juras Jorudas (vadovas), Laurynas Marcinkus, Irmantas Kašalynas, Remigijus Baravykas, Ramūnas Songaila ir Saulius Damulevičius.

Komanda paskutinę žygio dieną. Mums už nugarų - Lietuvos viršūnė, nuo kurios nusileiome nauju maršrutu.